
Det er almindelig kendt, at hvis du vil bliver fundet på LinkedIn, så skal du være løbende aktiv.
Det hjælper altså ikke, hvis du bare lige kaster et screenshot op af dit CV , skrive en mindre “Be-Be sætning” og så vælter det ind af døren med jobmuligheder.
Du skal være løbende aktiv med likes, kommentare og deling af indlæg og egne post der kan give noget, at forholde sig til for dem der ser det. Frekvensen kan man altid diskutere, men 2 til 5 ugentlige aktioner er nok et minimumskrav og af de aktioner bør mindst 2 være en relevant kommentar, et indlæg eller en deling med din skriftlige anbefaling/kommentar
Mht likes, bør vi også blive mere non-fb aktive. Brug nu een af de andre muligheder end den altdominerende facebook look-a-like intetsigende blå ” tommel op ” . Vis mig en gennemtænkt stillingtagen altså en holdning !.

Det er for nemt bare, at trykke “den blå” tommel op og scrolle videre. Jeg vil da selvfølgelige altid gerne have “Likes” på et opslag, men er det bare ” den blå “, så bliver jeg lidt tvivl om den der har lavet en aktiv handling har set mit indlæg, bare giver et like hist og pist eller fordi de kan lide billed eller måske mig ???? Men hvis de nu have hyldet det, elsket det, synes det var indsigtsfuldt eller viste de blev nysgerrige. Så havde de taget stilling og indikeret at de have set indlægget
Derfor lægger jeg ofte langt mere vægt på relevante (personlige) kommentarer, sagt på en anden måde, dem der bare skriver : Enig…. kan ligeså godt trykke på “den blå”.
Jeg mener, hvis du er til netværksmøde : Sidder du så for dig selv på stolen og med mellemrum løfter hånden op, viser tommel op, spiser din bolle, drikker din kaffe og går hjem for nu ved du, at du har været aktiv i dit netværk og at vi alle sammen kan huske og kender dig til næste gang ?.

FunFact : LinkedIn er et digitalt interaktivt forretnings NETVÆRK
Det betyder også, at du vil nok blive husket, men billed af din sidste ferie, frokosttallerken eller hyldest til mor, det er et helt andet sted !

Eksperterne fortæller, at under 10% af de 2,3 millioner LinkedIn brugere er aktive, så der er plads til forbedring. En start kunne være at bruge tid hver dag/uge, vise interesse, vise holdninger, tage et standpunkt.
Så vil du blive set og ikke overset ?